Da Søren var yngre, brændte han for at blive journalist. Han var blandt andet i praktik på Politikken og Helsingør Dagblad, hvor han især dykkede ned i lokalpolitiske emner. På Helsingør Dagblad skrev han en artikel, der gjorde ham så upopulær hos flere lokalpolitikere, at en af dem bankede på hos Sørens forældre for at skælde ud. Søren var glad for at skrive, og det gav journalistikken rig mulighed for.
Da Søren blev ældre og skulle til at vælge studie, fik han imidlertid et godt råd af sin far. Det der med immaterialretten var der krummer i, sagde hans far, hvis virksomhed havde været involveret i en større immaterialretlig tvist. Det råd lyttede Søren til og skiftede retning til jura.
Søren beskæftiger sig i dag med immaterialretten. Han rådgiver virksomheder om varemærker, designs, entertainment og markedsføring og har ført en række retssager inden for sit område, herunder for Højesteret.
Søren startede sin karriere med et job som studiemedhjælper for Rettighedsalliancen (dengang AntiPiratGruppen), hvor Søren håndterede sager om ulovlig fildeling. Søren fik dog hurtigt flere og flere sager inden for modebranchen. Sørens første sag for Sø- og Handelsretten var for en hollandsk modevirksomhed. Han vandt den i første instans, men Vestre Landsret frifandt senere sagsøgte for visse af påstandene, hvilket stadig den dag i dag kan irritere Søren.
Man skal lære at skille sig ud fra mængden
Som advokat skal man selvfølgelig være fagligt dygtig. Det er det vigtigste. Men det er ikke det eneste, der tæller.
Søren anbefaler, at man på sin egen måde finder ud af, hvordan man skiller sig ud og samtidig tilpasser sig sine klienter. Han håber personligt, at hans klienter opfatter ham som en af de dygtigste inden for sit segment og som en kommercielt orienteret advokat, der har forståelse for den verden, hans klienter befinder sig i. Men han håber lige så meget, at de også ser ham som en smule utraditionel i en ellers meget traditionel branche.
Nøglen er ifølge Søren at tilpasse sig og erkende, at både klienter og sager er forskellige - og at bruge den erkendelse til sin fordel.
”Jeg fandt for længe siden ud af, at mange af mine klienter inden for de mere kreative brancher ikke nødvendigvis forventer – eller ønsker sig – at deres advokat går i jakkesæt og slips. Her virker det simpelthen bedre, hvis jeg optræder mindre formelt. Engang mødte jeg op til et modeshow i jakkesæt, hvilket klienten fik en masse sjov ud af. Der giver det pote at være lidt mindre formel - og at blive husket for det. Men der er også masser af klienter og sammenhænge, der tilsiger, at jeg går mere formelt klædt, og så gør jeg selvfølgelig det. Det handler om at skille sig ud på den gode måde,” slutter Søren.